Monday, August 12, 2013

El arte rupestre, Brenda Ruby Galán


PSJA ISD
Southwest Early College High School
Teacher:   Brenda Ruby Galán
Agoso 2 del 2013.

Arte Rupestre
Theme
*  La belleza y la estética.
*  La identidad personal y pública.

Context: El arte en sus inicios.

Essential Questions:

· ¿Cómo vivían los hombres de las cavernas comparado con cómo vivimos nosotros hoy en día?
· ¿Que comían los hombres de las cavernas? Y ¿cómo repercutía en su desempeño cotidiano?
· ¿Cómo se comunicaban? ¿Qué medios de comunicación utilizaban?
· ¿Crees que el arte les servía como medio de comunicación?
· ¿Qué colores utilizaban en sus pinturas?
· ¿De dónde obtendrían sus pigmentos?
· ¿Dónde se podrían encontrar los primeros ejemplos de arte en tu  país natal?

Authentic Materials
Primary Source:
· The students will watch a video of Altamira Caves.

Secondary Source:
· falta link de video

Tasks
· The teacher will capture students’ interest by modeling activity, questioning prior knowledge linking it to real life experience.
· The student will watch a power point presentation about the art movement.
· The student will describe general characteristics in the artworks from ancient times.
· The student will select and analyze artworks to form conclusions about formal qualities and meanings of the “Cave Art”.
· The student will identify purposes of art during ancient times.
· The students will fill out a word map writing about the most important information about Cave Art.
· The students will discuss the new vocabulary about Cave Art.
· The student will create a replica of the Cave art demonstrating their effective use of art media and tools.
· The student will locate the caves on a map from Spain.
· The student will compare early art expressions to their own country.
 

Primary Learning Objective Areas:

Spoken Presentational Communication:
· The student will exhibit their artwork and present it to the rest of the class.

Written Presentational Communication:
· The student will write an essay comparing and contrast characteristics to form conclusions about the interpretations of each artwork.

Powerpoint: El arte prehistórico

Graphic Organizer

Vocabulario Altamira






No comments:

Post a Comment